Thailand van Noord naar Zuid

31 oktober 2015 - Bangkok, Thailand

Hallo mensen!

Jullie zullen vast denk wat is het daar stil... Klopt, ik heb het de afgelopen weken ontzettend druk gehad met school (ja, ook dat moet) én reizen :D

Ik zal jullie in het kort allemaal even bijpraten. In mijn week vakantie (alweer 4 weken geleden) ben ik eerst naar Koh Samet gegaan. Hier heb ik een scooter gehuurd en ben het eiland over gegaan. Mijn aller eerste keer op de scooter, maar ging allemaal goed, de man van het verhuurbedrijf keek wel beetje angstig toen ik zei dat het mn eerste keer was hahaha, maar had het snel onder de knie;) Voor foto's, zie mn map: Koh Samet ;) Het regende wel hele weekend, dus helaas veel donkere luchten...

Zondags ben ik weer richting Bangkok gegaan, in Sita Villa (mijn huis hier) ben ik nog 2 dagen met huiswerk bezig geweest....Woensdag was het tijd om Reinold op te halen :D. Samen zijn we naar Chiang Mai gegaan. Hier hebben we echt van alles gedaan. Eerst even rustig aan en donderdag meteen een trip geboekt naar het drielandenpunt (Golden Triangle) en White Temple.

golden triangleP1050119

Ook vrijdag hadden we een trip geboekt. Dit keer naar een waterval, raften, Karen Long Necks en olifanten rijden. Ook hier weer een ontzettend leuke dag gehad en allemaal mensen ontmoet.

Karen Long Neck Groepsfoto dag2 chiang mai2Olifant rijden2

Zaterdags zijn we eerst naar de Tiger Temple gegaan. Hier kan je tijgers aaien etc. maar ik vond het echt super zielig. Sommige tijgers hadden redelijk ruimte en konden leuk met elkaar spelen, maar anderen die men niet kon aaien zaten in super kleine hokjes, echt ontzettend zielig.

P1050452P1050464P1050400

Na de Tiger Temple lekker gerelaxt in het hotel en s'avonds bij een sushi restaurant gegeten en daarna naar de bioscoop...
Zondags moesten we helaas weer terug met het vliegtuig, maandags had ik weer school. Reinold is toen een paar dagen Bangkok gaan verkennen en vrijdags zou ik hem weer ontmoeten in Krabi.

Op Krabi aangekomen nam Reinold me meteen uit eten met een paar mensen die hij had ontmoet (ik kwam pas 18.00 uur aan op Krabi), was erg gezellig. De dag erna hebben we de 7 eilanden tour gedaan, ook dit was super mooi. Hier hebben we ook gesnorkeld, alhoewel dat niet helemaal goed ging bij mij...Wel hele mooie vissen gezien :D

Chicken IslandP1050688P1050752

Zondags hoefde ik pas om 20.00 uur op het vliegveld te zijn, dus we dachten, goh gaan we even scooter huren. Dus s'middags op weg naar de Emerald Pool en Hot Steam pool. Dit was ongeveer 70 km. We dachten, doen we even, maar helaas zijn we te veel door gereden bij een afslag en deden we ipv. onze planning van 1 uur er 2 uren over. Toen snel bij de pools gezien en weer op naar Krabi, want ja, ik moest het vliegtuig wel halen XD.

Emerald PoolHot Steam pool

Het laatste weekend dat Reinold er was zijn we naar Koh Lanta gegaan. Hier hebben we een duikcursus gevolgd en gehaald!!! Super blij hiermee. Het heeft wat voeten in aarde gehad ivm. dat ik op een gegeven moment in de zee (diep onder water) oorpijn kreeg, als je hiermee blijft zwemmen kun je oor beschadiging krijgen. Nog een extra duik genomen en toen gelukkig wél gehaald.

Diving2onderwater slang...WAUW

Ikke duiken   Reinold - diving

Heb echt ontzettend leuke weekenden gehad, dit is mijn laatste weekend en helaas wordt het een studieweekend. Volgende week weer op naar huis :) Ook daar heb ik wel weer zin in, mis toch het 'normale' eten, zoals een lekker beschuitje met kaas op de ochtend....en natuurlijk mis ik MILA!!!

Groetjes!!!

1. Harry en Tjitske:
    31 oktober 2015
    Hallo Jannieke,
    Ik zie dat je het beredruk hebt, school maar ook ontspanning.
    Nu maar genieten want voordat je het weet is het weer tijd om naar huis te gaan. Hou je taai,
    groetjes harry en Tjitske